Alumni+ Interjú Földi Biankával

Földi Bianka a Visart volt hallgatója is részt vett a Liszt Ferenc Kamarezenak arculatának megújításában. Ebben a bejegyzésünkben szakvezetőnk, Simon Attila beszélget Biával.

Alumni+ Interjú Földi Biankával

Földi Bianka a Visart volt hallgatója is részt vett a Liszt Ferenc Kamarezenak arculatának megújításában. Ebben a bejegyzésünkben szakvezetőnk, Simon Attila beszélget Biával.

Az elmúlt években a Liszt Ferenc Kamarazenekar azon dolgozott, hogy a nemzetközi zenei színtérben előkelő helyett szerezzen magának. Ehhez a munkához nem csak az új zenei nyelvük kialakítása volt szükséges, hanem a Kamarazenekar arculatának is lépést kellett tartania a változással. Nagy büszkeséggel töltött el minket, mikor tudomásunkra jutott, hogy volt hallgatónk, Földi Bianka is részt vesz a Kamarazenekar arculatának megújításában. A szakmai csoport olyan kiváló munkát végzett, hogy az új arculatot számos hazai díjjal jutalmazták. Ezzel azonban nem zárultak le a sikerek. A Liszt Ferenc Kamarazenekar arculatának megújításáért a German Design Award-ot is elnyerték. Óriási büszkeségünket nem szerettük volna csak magunknak megtartani, tanszékvezetőnk, Simon Attila interjút készített Biankával, melyet az alábbiakban olvashattok. Mi pedig szívből gratulálunk még egyszer a BrandBar csapatának és együtt örülünk Bianka sikerének! 


S.A.  Emlékszel mikor vetődött fel benned először, hogy grafikus legyél?


F.B. Amikor gimnáziumban 11. osztály elején fakultációt kellett választanom,  akkor döntöttem el, hogy a VISART-ra fogok majd jelentkezni, és ez alapján választottam tantárgyakat. Bár valójában ekkor még csak az iskolát választottam, nem a szakmát. Akkor még nem tudtam pontosan mit is csinál egy grafikus, ezért inkább illusztrátornak készültem.


S.A. Jártál valamilyen előkészítőre vagy művészeti középiskolában végeztél? Ha igen hol?


F.B. Én nem művészeti középiskolába jártam, ezért 11. osztálytól külön rajzszakköre jártam Hefter Lászlóhoz Győrben, hogy fejlesszem a rajztudásomat. Emellett a VISART által meghirdetett előkészítőre is jártam 2 évig mielőtt érettségiztem.  


S.A. Utólag hogyan látod ez az előkészítő miben segített, akár a felvételed kapcsán, akár a későbbi szakmai pályafutásod tekintetében?


F.B. Amellett, hogy nagyon élveztem mind a rajzszakkört, mind az előkészítőt, rengeteget fejlődött a rajztudásom ezidő alatt. A VISART-os előkészítő folyamán néhány leendő csoporttársammal is megismerkedhettem, így az évkezdéskor már ismerős arcok fogadtak.


S.A. A felsőfokú iskolák közül milyen lehetőségeket mérlegeltél?


F.B. Csak a VISART-ra jelentkeztem, nem gondolkoztam másik iskolán. 


S.A. Miért a VISART-ot választottad?


F.B. Azért döntöttem úgy, hogy a VISART-ra jelentkezem, mert nagyon tetszett a tananyag gyakorlatias felépítése, hogy nem voltak felesleges "töltelék" tantárgyak, csak arra koncentráltunk, ami kapcsolódott a leendő szakmánkhoz. Ugyanakkor a vizuális kommunikáción belül sokféle területet megismerhettünk.

Emellett nagyon fontos volt számomra az is, hogy a tanárok mind olyan szakmabeliek, akik főállásuk vagy saját vállalkozásuk mellett tanítanak, emiatt mindig aktuális és életszerű feladatokat kaptunk tőlük. Az órákon sokszor érezhető volt, hogy a tanárainknak szenvedélyük a szakmájuk és hivatásként tekintenek a tanításra, így egy rendkívül motiváló környezetben volt lehetőségünk fejlődni. A munkáinkra mindig személyreszabott és konstruktív visszajelzéseket kaptunk. 


S.A. A szakmáról alkotott előzetes elképzelésed módosultak a tanulmányaid során? 


F.B. Igen, rengeteget. Amikor gimnazistaként eldönöttem, hogy a VISART-ra jelentkezem, akkor még illusztrátornak készültem. Majd a négy év alatt egyre tisztább lett előttem a kép, hogy mit is jelent  grafikusnak lenni. Az egyre összetettebb projektek során rájöttem, hogy a csomagolások, weboldalak és teljes arculatok tervezését én sokkal jobban élvezem, mint az illusztrációkészítést. 


S.A. Emlékszel mi volt az első megvalósult munkád? Mikor készítetted és hogyan talált meg a feladat?


F.B. Az első megvalósult projektjeim között volt az Elegyedő fesztivál arculata. Ez egy arculattervezési pályázat volt a MásSzínház számára, amit a Brand Barnál töltött gyakornokságom alatt készítettem.


S.A. Mi volt a diploma feladatod? Ki volt a konzulensed? 


F.B. A diplomamunkám egy kooperatív társasjáték volt, amelynek én terveztem a teljes szabályzatát, működését és természetesen a vizuális megjelenését, amely szorosan összefonódott a mechanizmusával. A játék célja, hogy a résztvevők jobban megismerjék egymást és önmagukat.

Konzulensem, Tóth Judit (aki a 4. évben tartotta a csomagolástervezés órát is), nagyon sok inspiráló konzultációval segítette a munkámat. 


S.A. Könnyen találtál munkát diploma után?


F.B. Igen, a diplomavizsgám utáni héten már teljes munkaidőben dolgoztam a Brand Barnál, ahol előző évben gyakornokként ismerkedtem meg a tervező csapattal.


S.A. Melyik volt a legnagyszabásúbb munkád?


F.B. A legösszetettebb és leghosszabban tartó projekt, amin eddig dolgoztam, az a Liszt Ferenc Kamarazenekar arculati kézikönyvének a kidolgozása és összeállítása volt a BrandBar csapatának tagjaként. A kézikönyv elkészülését az arculat-bevezető kampány vizuális megjelenéseinek a tervezése követte. A Kamarazenekarral folytatott együttműködésünk azóta is tart.

Megosztás

ezek is érdekelhetnek

2024-05-23

VISART GRADUATE DAYS - 2024 Grafikus hallgatóink diplomamunkái

tovább olvasok
2024-05-16

A Visart ismét képviseltette magát az Arany Rajzsszög Társaság nívós szakmai eseményén

A Visart ismét képviseltette magát az Arany Rajzsszög Társaság nívós szakmai eseményén

tovább olvasok
2024-05-16

Minden alkalommal sikeresen és díjazott munkákkal szerepelnek a Visart hallgatói a Bogyólé néven ismert borcímke tervezési pályázaton

Minden alaklommal sikeresen és díjazott munkákkal szerepelnek a Visart hallgatói a Bogyólé néven ismert borcímke tervezési pályázaton

tovább olvasok